35-38

[no.35]
必ず出席してください。
必ず彼に伝えてください。
必ず返却してください。
必ずノートを持参してください。
必ずまず上司に聞いてくださいね。
★必ずガイドラインに従ってください。
★必ず11時半までに戻るようにしてくださいね。
★絶対に遅れないようにしてください。
★必ず時間通りに着くようにしてください。
必ず上司のサインをもらってください。
 
[no.35]
Make sure you attend.
Make sure you tell him.
Make sure you return it.
Make sure you bring a notebook.
Make sure you ask your boss first.
Make sure you follow the guidelines.
Make sure you're back by 11:30.
Make sure you're not late.
Make sure you get there on time.
Make sure you get your boss's signature.
 
[no.36]
ベスに伝えたほうがいいよ。
先に上司に言ったほうがいいよ。
日にちを替えたほうがいいよ。
★請求書を出したほうがいいよ。
もっと効率的に働くべきです。
同僚とコミュニケーションをとったほうがいいですよ。
★会議の時間は守るべきです。
★もっと責任をもって企画をすべきです。
★クライアントの前ではもっとプロらしくするべきです。
★プレゼンのときは自信を持ったほうがいいよ。
 
[no.36]
You need to tell Beth.
You need to tell your superiors first.
You need to change the date.
You need to issue an invoice.
You need to work more efficiently.
You need to communicate with your coworkers.
You need to be on time for the meeting.
You need to plan more responsibly.
You need to be more professional around clients.
You need to be more confident when making presentations.
 
[no.37]
ネガティブになりすぎないように。
★相手を待たせないようにしてください。
★彼らの気分を害さないようにしてください。
★他の社員の邪魔はしないようにしましょう。
仕事外でクライアントとは会わないようにしましょう。
★無理しすぎないようにしましょう。
クライアントからのメールは削除しないようにしましょう。
今日中に終わらせてください。
★積極的に提案してください。
★★この金額で納得してもらうよう努力してください。
 
[no.37]
Try not to be too negative.
Try not to keep them waiting.
Try not to ruin their spirits.
Try not to disturb other employees.
Try not to meet with clients outside of work.
Try not to be too hard on yourself.
Try not to erase e-mails from the client.
Try to finish it today.
Try to proactively make suggestions.
Try to get them to agree to this amount.
 
[no.38]
★働きすぎてほしくない。
★私のために残業をしてほしくない。
★なげやりになってほしくない。
★あなたにいろいろ口出しされたくない。
会議に参加してほしくない。
あなたにあきらめてほしくありません。
あなたに別の部署に行ってほしくありません。
これをあなた一人でやってほしくありません。
★あなたに会議のときに静かでいてほしくない。
★評価をされていないと感じてほしくありません。
 
[no.38]
I don't want you to work too hard.
I don't want you to work overtime for me.
I don't want you to get careless.
I don't want you to butt in.
I don't want you to participate in the meeting.
I don't want you to give it up.
I don't want you to move to a different department.
I don't want you to do this by yourself.
I don't want you to stay quiet at meetings.
I don't want you to feel unappreciated.