lesson 13,14

13

営業部の鈴木さんに電話をつないでください。

私は確認したいことがあります。よろしいでしょうか。

先日送られてきた請求書に間違いがあります。我々が注文した数量は50ではなく35です。

大変失礼いたしました。いますぐ私が修正いたします。

以前にも同じようなミスがあったと私は記憶しています。誰が担当者なのですか。

経理部の新人が担当者です。彼女にミスをしないようにと私から言ったのですが、ミスを繰り返して申し訳ありません。

新しいものを私に送ってください。

わかりました。明日の午前中までに新しいものをお送りします。

Please call to Mr.Suzuki in the sales department.

I want to comform someting. OK?

There is an error in the invoice sent the other day. The quantity we ordered is 35 instead of 50.

I must sincerely apologize. I will fix it now.

I remember making similar mistakes before. Who is the person in charge?

The new employee in the accounting department is in charge. I told her not to make mistakes, but I'm sorry to repeat the mistakes.

Please send me a new one.

I understood. I will send you a new one by tomorrow morning.


14

私のPCは本当に動きが遅いわね。新しいものを買うべきかしら。

おそらくこのウェブサイトはウイルスがいるわ。

バッグの広告が次々と出てくる。

これらのバッグを全部買ってしまいたいわ。

この3つのバッグのうち、どれを買えばいいかしら。

一番高価なバッグは必要ないから削除しようかな。

でも、3つ買ったら10%オフだから、全部買ってしまおう。

なんで私はこんな無駄使いをしてしまったんだろう。そろそろ本気で節約しないといけないわ。

My PC is really slow. Should I buy a new one?

Perhaps this website has a virus.

Advertisements for bags are appearing one after another.

I want to buy all these bags.

I wonder which of these three bags to buy.

I don't need the most expensive bag, so maybe I should remove it.

But if you buy three, you get 10% off, so let's buy them all.

I wonder why I wasted this much. It's time to seriously save money.