lesson 13,14
13
営業部の鈴木さんに電話をつないでください。
私は確認したいことがあります。よろしいでしょうか。
先日送られてきた請求書に間違いがあります。我々が注文した数量は50ではなく35です。
大変失礼いたしました。いますぐ私が修正いたします。
以前にも同じようなミスがあったと私は記憶しています。誰が担当者なのですか。
経理部の新人が担当者です。彼女にミスをしないようにと私から言ったのですが、ミスを繰り返して申し訳ありません。
新しいものを私に送ってください。
わかりました。明日の午前中までに新しいものをお送りします。
Please call to Mr.Suzuki in the sales department.
I want to comform someting. OK?
There is an error in the invoice sent the other day. The quantity we ordered is 35 instead of 50.
I must sincerely apologize. I will fix it now.
I remember making similar mistakes before. Who is the person in charge?
The new employee in the accounting department is in charge. I told her not to make mistakes, but I'm sorry to repeat the mistakes.
Please send me a new one.
I understood. I will send you a new one by tomorrow morning.
14
私のPCは本当に動きが遅いわね。新しいものを買うべきかしら。
おそらくこのウェブサイトはウイルスがいるわ。
バッグの広告が次々と出てくる。
これらのバッグを全部買ってしまいたいわ。
この3つのバッグのうち、どれを買えばいいかしら。
一番高価なバッグは必要ないから削除しようかな。
でも、3つ買ったら10%オフだから、全部買ってしまおう。
なんで私はこんな無駄使いをしてしまったんだろう。そろそろ本気で節約しないといけないわ。
My PC is really slow. Should I buy a new one?
Perhaps this website has a virus.
Advertisements for bags are appearing one after another.
I want to buy all these bags.
I wonder which of these three bags to buy.
I don't need the most expensive bag, so maybe I should remove it.
But if you buy three, you get 10% off, so let's buy them all.
I wonder why I wasted this much. It's time to seriously save money.