国会

最近、国会が閉会しました。
私は国家公務員なので、私の仕事の多くは、国会関係の仕事です。
具体的には、政府役人としての私の仕事には、国会議員が発言するスピーチやステートメントを作成することが含まれています。
日本の国会は150日間で、とても長いです。
国会が最近終わったので、部下と焼肉屋に行きました。
私は少しお酒を飲みすぎました。


The meeting period for the parliament members has finally come to a close recently.
Since I am a civil servant, much of my work is related to the parliament.
Specifically, my work as a government official involves drafting speeches or statements for the Diet members of the parliament.
The Japanese Diet is usually 150 days long.
Since the Diet had recently ended, I went to a Korean barbecue restaurant with my subordinates.

I think I drank too much alcohol that night.

タイには国会があるのですか?
国会議員は選挙で選ばれるのですか?
投票に行きますか?
今月、東京都知事の選挙がありますが、私は都政にはあまり興味が無いので、選挙に行きません。
東京都は人口一千万人の大都市です。

Is there a Diet in Thailand?
Are Diet members elected in elections?
Are you going to vote?
I have an election for the Governor of Tokyo this month, but I'm not so interested in metropolitan administration, so I won't go to the election.
Tokyo is a large city with a population of 10 million.