31日目

How was your day?

今日はどうでした?

OK. 普通です。

I was swamped with calls and e-mails.

電話やメールに翻弄されていました。

How about you?

 

How was your weekend?

Busy.

I had to work on Saturday.

I haven’t done that for a long time.

久しぶりの休日出勤でした。

 

How’s your family doing?

ご家族はお元気ですか?

Good.

おかげさまで。

Everyone’s doing their own thing.

みんなそれぞれのことで忙しくしています。

How about your family?

 

How’s everything at work?

仕事のほうはいかがですか?

Good. 順調です。

My boss is always in a good mood.

私の上司はいつも機嫌がよくて。

How about you?

 

How are you feeling today?

今日の調子は?

A little tired.

ちょっと疲れてます。

I need to rest this weekend.

How about you?

 

 

How do you stay healthy?

健康のためになにかやっていますか?

I eat a lot of vegetables.

It seems that eating vegetables at the beginning of a meal does not raise blood sugar levels.

食事の最初に野菜を食べると血糖値が上がらないそうです。

As a result of being full, I lost 5 kilos.

満腹感を得られるので、結果的に、私は5キロ痩せました。

 

How’s your eyesight?

視力はいいほうですか?

Good.

I rarely wear glasses.

私はめったに眼鏡をかけません。

How about you?

 

How’s the view from your room?

お部屋からの眺めはどうですか?

Well..

I don’t really have a view.

景色と呼べるものはありませんね。

I’m surrounded by buildings.

 

How do you like your coffee?

コーヒーはどうやって飲みますか?

Cafe latte.

I like sweet drinks.

How about you?

 

How did you learn English?

I go to a conversation school.

I’ve been going for almost one month.

What do you recommend?