19-22

 
[no.19]
休憩しましょう。
明日のスケジュールを調整しましょう。
もっと慎重に考えましょう。
まず上司に聞いてみましょう。
この会議を6時までに終わらせるようにしましょう。
まずお互いの自己紹介から始めましょう。
ケータリングを頼みましょう。
ではまた5時にここで落ち合いましょう。
2つのプランを比べてみましょう。
良い点と悪い点を見てみましょう。
 
[no.19]
Let's take a break.
Let's arrange tomorrow's schedule.
Let's think more carefully.
Let's ask our boss first.
Let's try to finish this meeting by 6:00.
Let's begin by introducing ourselves.
Let's hire a catering service.
Let's meet back here at 5:00.
Let's compare the two plans.
Let's look at the pros and cons.
 
[no.20]
私に説明させてください。
お手伝いさせてください。
私が持ちますよ。
私が戸締まりをします。
私にやらせてください。
タケシを紹介させてください。(タケシについてお話しさせてください。)
一つ提案させてください。
上司に確認させてください。
どうやればいいか私がお見せしますね。
いくらになるか計算してみますね。
助けが必要であればお知らせください。
お疲れでしたらお知らせください。
気が変わったら教えてください。
弊社の商品に不備があればお知らせください。
 
[no.20]
Let me explain.
Let me help you.
Let me hold it.
Let me lock up.
Let me do that for you.
Let me tell you about Takeshi.
Let me make one suggestion.
Let me check with my supervisor.
Let me show you how to do it.
Let me calculate how much it will cost.
Please let me know if you need any help.
Please let me know if you're tired.
Please let me know if you change your mind.
Please let me know if there's anything I can do.
Please let me know if you are unhappy with our product.
 
[no.21]
ジェームズのスピーチはどうでしたか。
面接はどうでしたか。
お休みはどうでしたか。
彼らのプレゼンはどうでしたか。
マドックスさんとの夕食はどうでしたか。
ABC社との初めての打合せはどうでしたか。
シカゴ支社の状況はどんな様子でしたか。
ABC社の新作発表会はどうでしたか。
今朝の(ここに来るまでの)交通状況はどんなでしたか。
今期の我が社の業績はどうでしたか。
 
[no.21]
How was James'speech?
How was the interview?
How were your holidays?
How was their presentation?
How was the dinner with Ms. Maddox?
How was the first meeting with ABC?
How was the situation at the Chicago branch?
How was ABC's new product announcement?
How was traffic on the way here this morning?
How was our performance this quarter?
 
[no.22]
新しい上司はどうですか。
新しいオフィスはいかがですか。
新しい部署はどうですか。
新しいサービスプランはどうですか。
トルコへの出張はどうですか。
キャンペーンに対する顧客のフィードバックはどんな感じですか。
ニューヨークの天気はいかがですか。
クライアントとの交渉プロセスはどんな感じですか。
私が提案した企画に対するみなさんの評判はいかがでしょうか。
我々が送付したサンプルへの反応はどうでしたか。
交渉はどうなっていますか。
会議はどういう状況ですか。
オンラインショップはうまくいっていますか。
特許の申請はうまく進んでいますか。
事業拡大はうまくいってますか。
 
[no.22]
How's your new boss?
How's the new office?
How's the new depatment?
How's the new service plan?
How's your busines trip to Turkey?
How's customer feedback on the campaign?
How's the weather in New York?
How's the negotiation process with the client?
How's everyone feeling about the plan I suggested?
How's the response to the samples we send out?
How's the negotiation going?
How's the conference going?
How's the online shop going?
How's the patent application going?
How's the expansion project going?